Semua Poster dalam bentuk Pdf boleh di Download di sini:
http://ump.edu.my/en/3333
Download
▼
▼
Friday, May 29, 2020
Thursday, May 28, 2020
SOP Kemasukan Pelajar Pascasiswazah ke FTKEE
1. Pusat sehenti pemeriksaan di Makmal CAD, yang akan juga jadi Pusat Operasi Teknikal sepanjang COVID19.
2. SV perlu maklumkan kepada Unit Teknikal pelajar seliaan yang akan datang ke makmal.
3. Pelajar yang datang perlu lapor diri di Makmal CAD, mendaftar menggunakan QR Code yang dipaparkan dan di periksa suhu badan.
4. Proses ini perlu dilakukan setiap hari pelajar datang dan proses diawasi oleh staf teknikal yang bertugas.
5. Pemeriksaan mengejut akan dijalankan secara berkala dan pelajar yang didapati tidak mendaftar akan disenaraihitam dari memasuki makmal FTKEE.
Pemakluman akan dibuat kepada Pihak Keselamatan dan SV pelajar perlu mencari cara lain selain hadir ke makmal untuk menyelesaikan projek.
2. SV perlu maklumkan kepada Unit Teknikal pelajar seliaan yang akan datang ke makmal.
3. Pelajar yang datang perlu lapor diri di Makmal CAD, mendaftar menggunakan QR Code yang dipaparkan dan di periksa suhu badan.
4. Proses ini perlu dilakukan setiap hari pelajar datang dan proses diawasi oleh staf teknikal yang bertugas.
5. Pemeriksaan mengejut akan dijalankan secara berkala dan pelajar yang didapati tidak mendaftar akan disenaraihitam dari memasuki makmal FTKEE.
Pemakluman akan dibuat kepada Pihak Keselamatan dan SV pelajar perlu mencari cara lain selain hadir ke makmal untuk menyelesaikan projek.
Wednesday, May 27, 2020
Day 1 Gerak kerja kawalan pencegahan Covid-19 di FTKEE
Berikut disertakan tentatif untuk hari ini:
8:00 am: Buka Lab untuk Gerak kerja Makcik Cleaner
9:00 am - Taklimat di Autocad
9:30 am - Perbincangan gerak kerja
10:00 am - GoRo
12:30 pm - Kemaskini status kerja
1:00 pm - Bersurai
8:00 am: Buka Lab untuk Gerak kerja Makcik Cleaner
9:00 am - Taklimat di Autocad
9:30 am - Perbincangan gerak kerja
10:00 am - GoRo
12:30 pm - Kemaskini status kerja
1:00 pm - Bersurai
Melaporkan kerosakkan Banguan pada JPPH |
Kerja Pembersihan |
Kerja pembersihan |
Lokasi Mesyuarat |
Sedang bermusyuarat |
Penjagaan jarak di Lif Blok 1 |
Penjagaan jarak di Lif Blok Pentadbiran |
Penutupan Surau Perempuan |
Penutupan Bilik rehat |
Penutupan Cafe |
Penutupan Pantry |
Penyedian bahan untuk gerak Kerja hari esok |
Penjagaan jarak ketika Solat |
Tuesday, May 26, 2020
Norma baru Kehadiran waktu PKPB
Dimaklumkan sistem kehadiran bagi Pengoperasian Dalam Tempoh PKPB:
1) WBF : Staf check-In seperti lazimnya
2) BDR : Mohon workorder secara individu
Antara link yang perlu diisi:
1)Borang Penilaian Kesihatan Kembali Bekerja seperti berikut (pop-up e-community) :
https://bit.ly/ReturnToWorkAsessment
2) Rekod Bacaan Suhu Badan (stand by apabila melalui pintu gerbang UMP ketika lappr diri di Pos Kawalan Keselamatan UMP)
https://forms.gle/vdQ9vhSr3imfXQsT7
Lain-lain akan dikemaskini sekiranya ada edaran dan pemakluman dr pihak universiti.
Sekian, terima kasih.
1) WBF : Staf check-In seperti lazimnya
2) BDR : Mohon workorder secara individu
Antara link yang perlu diisi:
1)Borang Penilaian Kesihatan Kembali Bekerja seperti berikut (pop-up e-community) :
https://bit.ly/ReturnToWorkAsessment
2) Rekod Bacaan Suhu Badan (stand by apabila melalui pintu gerbang UMP ketika lappr diri di Pos Kawalan Keselamatan UMP)
https://forms.gle/vdQ9vhSr3imfXQsT7
Lain-lain akan dikemaskini sekiranya ada edaran dan pemakluman dr pihak universiti.
Sekian, terima kasih.
Memo dari Unit safety
antara kerja2 yg nak kene prepare:
1) line utk social distancing di makmal, office, surau & etc (refer slide)..tape kene ambik dgn Oshmo on 27hb..
2) tampal poster di beberapa tempat (poster kene print sendiri)..cadangan lokasi poster spt dlm slide..subject to change mengikut kesesuaian
3) susunan meja di sharing room
4) penyediaan tong sampah operasi kaki utk dispose face mask, glove & used tissue (lokasi & bilangan perlu ditentukan on site)
5) cadangan pic utk monitor kadar pematuhan staff daily (evaluation form oleh Oshmo ada dlm attachment email)
6) Lain keperluan Oshmo/ cadangan (rujuk slide)
1) line utk social distancing di makmal, office, surau & etc (refer slide)..tape kene ambik dgn Oshmo on 27hb..
2) tampal poster di beberapa tempat (poster kene print sendiri)..cadangan lokasi poster spt dlm slide..subject to change mengikut kesesuaian
3) susunan meja di sharing room
4) penyediaan tong sampah operasi kaki utk dispose face mask, glove & used tissue (lokasi & bilangan perlu ditentukan on site)
5) cadangan pic utk monitor kadar pematuhan staff daily (evaluation form oleh Oshmo ada dlm attachment email)
6) Lain keperluan Oshmo/ cadangan (rujuk slide)
Wednesday, May 20, 2020
Persediaan tempat berdasarkan SOP COVID19 OSHMO.
Memo dari KT
Assalamualaikum.
Merujuk kepada taklimat oleh HR berkaitan mula kerja pada 27 Mei, sy jangkakan staf teknikal mungkin akan masuk lebih awal untuk membuat persediaan tempat berdasarkan SOP COVID19 OSHMO.
Oleh yang demikian, mohon semua staf teknikal bersedia untuk hadir ke pejabat dalam masa terdekat.
Mohon juga Unit OSH FTKEE mengemaskini maklumat dan apa yang perlu dibuat berkaitan COVID19 di PTJ sebelum 27 Mei ini.
Maklumat lanjut sy maklumkan semula selepas mesyuarat pengurusan petang ini, terima kasih.
Assalamualaikum.
Merujuk kepada taklimat oleh HR berkaitan mula kerja pada 27 Mei, sy jangkakan staf teknikal mungkin akan masuk lebih awal untuk membuat persediaan tempat berdasarkan SOP COVID19 OSHMO.
Oleh yang demikian, mohon semua staf teknikal bersedia untuk hadir ke pejabat dalam masa terdekat.
Mohon juga Unit OSH FTKEE mengemaskini maklumat dan apa yang perlu dibuat berkaitan COVID19 di PTJ sebelum 27 Mei ini.
Maklumat lanjut sy maklumkan semula selepas mesyuarat pengurusan petang ini, terima kasih.
Friday, May 15, 2020
Kerja Pasang Rantai pada Tong dan simpan Printer
*nizam isa, buat ayat sedikit, cari gambar sedikit, nanti kawe edit
Pada 14 May, seramai lima staff teknikal FTKEE telah masuk ke dalam UMP bagi membuat kerja kerja persediaan pasca PKP.
Pada 14 May, seramai lima staff teknikal FTKEE telah masuk ke dalam UMP bagi membuat kerja kerja persediaan pasca PKP.
SOP Hadir kerja waktu PKP
Prosedur Hadir ke FTKEE bagi Tujuan Mengambil Barang Keperluan
Adalah dengan ini notis PEMAKLUMAN : KEBENARAN KE PEJABAT DALAM TEMPOH PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN BERSYARAT (PKPB) SECARA GILIRAN BAGI TUJUAN PENGAMBILAN BARANG DAN KEPERLUAN PERIBADI yang dikeluarkan oleh Pendaftar pada 12 Mei dirujuk.
FTKEE menyambut baik pemakluman ini. Kebenaran ke FTKEE ini perlu dimanfaatkan oleh semua staf samada akademik, teknikal dan pentadbiran untuk melengkapkan ruang kerja di rumah masing-masing agar membolehkan kerja dari rumah (work from home) dapat dijalankan dengan baik sepanjang tempoh PKP/PKPB atau seumpamanya ini.
Berikut adalah prosedur hadir ke FTKEE bagi tujuan mengambil barang.
1. Kebenaran masuk ke FTKEE adalah untuk tujuan mengambil barang-barang sahaja. Sekiranya perlukan akses kepada makmal, sila maklumkan lebih awal kepada KT.
Sebelum hari kejadian
2. Hanya 20 individu dibenarkan berada di fakulti pada setiap sesi pagi dan petang. Sila isi nama pada slot masa di padlet.com/hamdan1/PKPBhadir.
3. Mengisi Borang PKU Return to Work Assessment
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdx-mVlKDjfFh8bAGMXHCLrF_6HML_J2nIl5u3PUWCatk9JaQ/viewform
Hari kejadian
4. Staf perlu memakai penutup hidung dan mulut ketika hadir ke FTKEE.
5. Perlu melapor diri di Pondok Pengawal dan menjalani ujian suhu badan.
6. Semasa di dalam kampus, perlu menjaga penjarakan sosial dengan menjarakkan diri dari individu lain sekurang-kurangnya 1 meter.
7. Mengurangkan pergerakan di fakulti dan menuju ke tempat yang perlu sahaja.
8. Sekiranya perlu mengeluarkan barang fakulti, perlu memaklumkan kepada KT dan mengisi borang keluarkan aset/inventori.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc30y8XOzRsUspoSNiFh5CHc-6DlcXu_V6sYG9bf0qL1H0lwg/viewform?usp=sf_link
9. Perlu juga mengisi borang Bahagian Keselamatan: Rekod Pengeluaran Barang/Peralatan
https://forms.gle/UwHUoJWNATPUErJP6
10. Staf perlu mematuhi slot masa yang telah ditetapkan. Keluar sebelum tamat tempoh slot yang diberi.
Peringatan
11. Sebarang ketidakpatuhan kepada prosedur ini akan menyebabkan tindakan tatatertib dikenakan.
Adalah dengan ini notis PEMAKLUMAN : KEBENARAN KE PEJABAT DALAM TEMPOH PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN BERSYARAT (PKPB) SECARA GILIRAN BAGI TUJUAN PENGAMBILAN BARANG DAN KEPERLUAN PERIBADI yang dikeluarkan oleh Pendaftar pada 12 Mei dirujuk.
FTKEE menyambut baik pemakluman ini. Kebenaran ke FTKEE ini perlu dimanfaatkan oleh semua staf samada akademik, teknikal dan pentadbiran untuk melengkapkan ruang kerja di rumah masing-masing agar membolehkan kerja dari rumah (work from home) dapat dijalankan dengan baik sepanjang tempoh PKP/PKPB atau seumpamanya ini.
Berikut adalah prosedur hadir ke FTKEE bagi tujuan mengambil barang.
1. Kebenaran masuk ke FTKEE adalah untuk tujuan mengambil barang-barang sahaja. Sekiranya perlukan akses kepada makmal, sila maklumkan lebih awal kepada KT.
Sebelum hari kejadian
2. Hanya 20 individu dibenarkan berada di fakulti pada setiap sesi pagi dan petang. Sila isi nama pada slot masa di padlet.com/hamdan1/PKPBhadir.
3. Mengisi Borang PKU Return to Work Assessment
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdx-mVlKDjfFh8bAGMXHCLrF_6HML_J2nIl5u3PUWCatk9JaQ/viewform
Hari kejadian
4. Staf perlu memakai penutup hidung dan mulut ketika hadir ke FTKEE.
5. Perlu melapor diri di Pondok Pengawal dan menjalani ujian suhu badan.
6. Semasa di dalam kampus, perlu menjaga penjarakan sosial dengan menjarakkan diri dari individu lain sekurang-kurangnya 1 meter.
7. Mengurangkan pergerakan di fakulti dan menuju ke tempat yang perlu sahaja.
8. Sekiranya perlu mengeluarkan barang fakulti, perlu memaklumkan kepada KT dan mengisi borang keluarkan aset/inventori.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc30y8XOzRsUspoSNiFh5CHc-6DlcXu_V6sYG9bf0qL1H0lwg/viewform?usp=sf_link
9. Perlu juga mengisi borang Bahagian Keselamatan: Rekod Pengeluaran Barang/Peralatan
https://forms.gle/UwHUoJWNATPUErJP6
10. Staf perlu mematuhi slot masa yang telah ditetapkan. Keluar sebelum tamat tempoh slot yang diberi.
Peringatan
11. Sebarang ketidakpatuhan kepada prosedur ini akan menyebabkan tindakan tatatertib dikenakan.
Thursday, May 14, 2020
Masuk UMP pertama sekali waktu PKP
[4:03 pm, 13/05/2020] Nidzamudin Ishak: Salam.
[4:03 pm, 13/05/2020] Nidzamudin Ishak: Esok pagi siapa boleh hadir office? Pkl 9
[4:05 pm, 13/05/2020] Nidzamudin Ishak: Sy nak cadang nama
1. Salmizan
2. Zahir
3. Nizam
4. Hamka
Boleh ke?😀
[4:05 pm, 13/05/2020] Nidzamudin Ishak: Lepas ni ada giliran mulai esok sampai 19 hb utk staf masuk dan ambil barang.
[4:06 pm, 13/05/2020] Nidzamudin Ishak: Staf teknikal standby jika ada yg nak barang lab. Cuma mungkin seorang atau 2 sahaja utk satu slot.
[4:07 pm, 13/05/2020] Nidzamudin Ishak: Biasanya baramg lab basic.
[4:08 pm, 13/05/2020] Zahir Ump: Standby sampai pukul brp?
[4:09 pm, 13/05/2020] Nidzamudin Ishak: 9-12
[4:09 pm, 13/05/2020] Zahir Ump: Ok boleh²..
[4:09 pm, 13/05/2020] Nizam Isa Ump: 👍👌
[4:19 pm, 13/05/2020] Mijje Ump: 👍
[4:34 pm, 13/05/2020] Woha: Ok. Boleh
[4:03 pm, 13/05/2020] Nidzamudin Ishak: Esok pagi siapa boleh hadir office? Pkl 9
[4:05 pm, 13/05/2020] Nidzamudin Ishak: Sy nak cadang nama
1. Salmizan
2. Zahir
3. Nizam
4. Hamka
Boleh ke?😀
[4:05 pm, 13/05/2020] Nidzamudin Ishak: Lepas ni ada giliran mulai esok sampai 19 hb utk staf masuk dan ambil barang.
[4:06 pm, 13/05/2020] Nidzamudin Ishak: Staf teknikal standby jika ada yg nak barang lab. Cuma mungkin seorang atau 2 sahaja utk satu slot.
[4:07 pm, 13/05/2020] Nidzamudin Ishak: Biasanya baramg lab basic.
[4:08 pm, 13/05/2020] Zahir Ump: Standby sampai pukul brp?
[4:09 pm, 13/05/2020] Nidzamudin Ishak: 9-12
[4:09 pm, 13/05/2020] Zahir Ump: Ok boleh²..
[4:09 pm, 13/05/2020] Nizam Isa Ump: 👍👌
[4:19 pm, 13/05/2020] Mijje Ump: 👍
[4:34 pm, 13/05/2020] Woha: Ok. Boleh
Wednesday, May 13, 2020
Persedian kerja WFH
Copy paste dari KT
Assalamualaikum,
Dekan akan beri kebenaran pada staf utk masuk fakulti untuk ambil barang bagi persediaan WFH. Jangkaan tarikh adalah seperti berikut:
14hb pagi: 20 orang shj
14hb petang: 20 orang shj
15hb pagi: 20 orang shj
19hb petang: 20 orang shj
Oleh itu, staf teknikal akan di susun mengikut slot berkenaan. Cadangan saya ikut aras.
Staf teknikal perlu hadir dan bantu urusan dokumentasi pinjaman peralatan oleh staf.
Maklumat lanjut akan dibincang esok.
Terima kasih.
P/s sy nak minta bantuan supaya printer disimpan dalam bilik bagi elakkannya 'berjalan'.
Ketua Teknikal
Assalamualaikum,
Dekan akan beri kebenaran pada staf utk masuk fakulti untuk ambil barang bagi persediaan WFH. Jangkaan tarikh adalah seperti berikut:
14hb pagi: 20 orang shj
14hb petang: 20 orang shj
15hb pagi: 20 orang shj
19hb petang: 20 orang shj
Oleh itu, staf teknikal akan di susun mengikut slot berkenaan. Cadangan saya ikut aras.
Staf teknikal perlu hadir dan bantu urusan dokumentasi pinjaman peralatan oleh staf.
Maklumat lanjut akan dibincang esok.
Terima kasih.
P/s sy nak minta bantuan supaya printer disimpan dalam bilik bagi elakkannya 'berjalan'.
Ketua Teknikal
Tuesday, May 12, 2020
Borang PENGAMBILAN BARANG DAN KEPERLUAN PERIBADI
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Berhubung dengan PEMAKLUMAN : KEBENARAN KE PEJABAT DALAM TEMPOH PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN BERSYARAT (PKPB) SECARA GILIRAN BAGI TUJUAN PENGAMBILAN BARANG DAN KEPERLUAN PERIBADI, staf yang terlibat dikehendaki mengisi borang Google Form yang telah disediakan seperti di pautan link di bawah.
Berhubung dengan PEMAKLUMAN : KEBENARAN KE PEJABAT DALAM TEMPOH PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN BERSYARAT (PKPB) SECARA GILIRAN BAGI TUJUAN PENGAMBILAN BARANG DAN KEPERLUAN PERIBADI, staf yang terlibat dikehendaki mengisi borang Google Form yang telah disediakan seperti di pautan link di bawah.
Borang tersebut perlu diisi sebelum keluar daripada kampus. Pengawal Keselamatan yang bertugas akan memeriksa kenderaan dan sila beri kerjasama yang sewajarnya.
https://forms.gle/UwHUoJWNATPUErJP6
Sekian, terima kasih.
Saya yang menjalankan amanah,
LT KDR (B) AHMAD FAUZI BIN AHMAD BAKTI
Ketua Bahagian Keselamatan
Universiti Malaysia Pahang